Teamleider Zorgadministratie

Ben jij onze nieuwe Teamleider Zorgadministratie voor 32-36 uur per week?

Wil jij samen bouwen aan een werkomgeving waarin jij je verder kunt ontwikkelen in jouw vak én mee kunt helpen aan onze ambitie om de beste zorggroep van de regio te zijn? Heb jij lef, ben je communicatief sterk en durf jij het kritische gesprek aan te gaan met de manager Finance & Control, medisch specialisten en managers? Ben je een betrokken teamleider met oprechte interesse in je teamleden? Dan zoeken wij jou!


Wat ga je doen als Teamleider Zorgadministratie?

Als Teamleider Zorgadministratie ga je dagelijks leiding en sturing geven aan de medewerkers van het team (25 fte). De Zorgadministratie bestaat uit zorgproductspecialisten, DBC-consulenten, facturatiemedewerkers, medisch codeurs, medewerkers zorgadministratie V&V en dossierbeheer. De afdeling Zorgadministratie is in Leiden en maakt deel uit van de RVE Finance & Control (F&C). De RVE F&C bestaat naast de Zorgadministratie uit Planning & Control, Financiële Administratie en Business Intelligence. Hiërarchisch val je onder de manager F&C en je neemt plaats in het MT F&C.

Je bent verantwoordelijk voor de rechtmatige, volledige en tijdige registratie en facturatie van de gehele organisatie. Je schept voorwaarden om op kwalitatief goede en efficiënte wijze de beoogde doelstellingen te behalen. Je legt verantwoording af voor de gefactureerde zorg aan zorgverzekeraars en accountant. Je informeert, ondersteunt en adviseert het management en medisch specialisten inzake financieel beleid en wet- en regelgeving. Daarnaast signaleer je vanuit het vakgebied kansen en risico’s en stimuleer je de verbetering van (ziekenhuisbrede) processen. Horizontaal Toezicht zal de komende jaren een groot aandachtspunt zijn binnen de afdeling.

De cultuur binnen Alrijne Zorggroep is open, betrokken en kenmerkt zich door korte lijnen. Vragen stellen wordt gewaardeerd en iedereen kan elkaar altijd aanspreken of om advies vragen. Belangrijke waarden die Alrijne nastreeft zijn:

  • Boeien en binden van personeel;
  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen;
  • Innovatie;
  • Openheid en respect.


Als Teamleider Zorgadministratie voldoe je aan de volgende functie-eisen

Jij bent een teamleider met oog voor mensen en kennis van managementtechnieken. Je weet een goede balans te vinden tussen de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en het behalen van de gestelde afdelingsdoelen. Je behoud het overzicht en bewaakt de voortgang van de dagelijkse bedrijfsvoering.

  • Je hebt een afgeronde HBO-/WO-opleiding in een bedrijfseconomische richting;
  • Werkervaring in een vergelijkbare functie is een pré;
  • Ervaring in de zorgsector is een must;
  • Je gaat uitdagingen niet uit de weg;
  • Je volgt de ontwikkelingen en wet- en regelgeving in het vakgebied;
  • Hands-on, tactvol, deskundig, gestructureerd, daadkrachtig, verbinder, teamspeler, scherp en vrolijk zijn jouw persoonlijke eigenschappen.


Wat hebben wij jou als Teamleider Zorgadministratie te bieden?

  • Een uitdagende en verantwoordelijke functie met veel vrijheid;
  • Een prettige werkomgeving met gedreven, enthousiaste en betrokken professionals;
  • De functie is ingedeeld in FWG 65 (CAO Ziekenhuizen);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een vakantiebijslag en eindejaarsuitkering van 8,33% en je kunt gebruikmaken van diverse fiscaal aantrekkelijke regelingen;
  • Goed bereikbare werklocaties met OV en eigen vervoer.

Wil je meer weten? Dan kun je contact opnemen met Florianne van Kempen of Peter Zirkzee via telefoonnummer 071 517 8394.

Wij zijn erg benieuwd naar jouw sollicitatie en motivatie om bij Alrijne Zorggroep te komen werken! Je kunt solliciteren tot 8 december 2019. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.